Sunday 17 November 2013

Jom kita melancong di Kampung Mukut,Pulau Tioman .. :)


Assalamualaikum....


Jika anda ingin berehat bersama keluarga anda dijemput ke Pulau Tioman. Di Pulau Tioman Anda boleh bermalam di Kampung Tekek , Kg. Air Batang, Kg. Salang, Kg. Juara, Kg. Mukut, Kg. Nipah, Kg. Genting dan Kampung Paya. 



Kesemua kampung yang tercatat diatas saya mencadangkan anda bermalamlah dahulu di Kampung Juara atau Kg.Mukut di Kampung Juara sewa Chaletnya tidak melebihi RM100.00 di tepi pantai yang cantik.Kg. Mukut pula satu kampung Tradisonal yang masih utuh dengan kemelayuan, pantainya berbatu dan sedikit pasir.Kampung Nipah pantainya tidak besar tetapi sesuai bagi mereka yang ingin lari dari kesibukan manusia dan kenderaan.Pusat membeli belah bebas cukai di Kg. Tekek perjalanan ke Kg. Tekek melalui Jeti Tg. Gemok. Feri pertama pagi dan feri akan balik ke Tg. Gemok dan sampai lebih kurang pukul 6.00ptg . itu saja perkhidmatan di Negeri Pahang. Pintu masuk kedua di Mersing Johor.

                                     
Berlepas dari Jeti Mersing dengan menaiki feri Blue Water





Sepanjang perjalanan ke Kg.Mukut kita boleh melihat keindahan alam yang cantik dan menghirup udara yang segar....




batu tanda Mukut Harmoni Resort



                                            salah satu chalet yg terletak di Kg.Murut

1 comment:

  1. El Yucateco Habanero Hot Sauce, 4 fl oz - Mapyro
    Shop for El Yucateco Habanero Hot 창원 출장마사지 Sauce (4 fl oz) at 구리 출장샵 Kroger. Find quality condiment 동해 출장마사지 & sauces products 진주 출장안마 to add to your Shopping List or 나주 출장샵 order online for Delivery  Rating: 4.7 · ‎77 reviews

    ReplyDelete